Menu

جعبه آرایشی بهداشتی

چاپ جعبه های لوازم آرایشی بهداشتی

استفاده از لوازم آرایش و بهداشتی از دیر باز سابقه ای طولانی دارد. از قدیم الایام استفاده از این وسایل جزء جدایی ناپذیر زندگی انسان ها شده است. استفاده از برخی از این وسایل روزانه و برخی طولانی مدت هستند. به همین دلیل ماندگاری و عدم خرابی این محصولات برای مصرف کنندگان بسیار مهم است.

چاپ روی لوازم آرایش و بهداشتی حتی چاپ پکیج های هدایای تبلیغاتی لوازم آرایشی اثر مستقیمی در جذب مخاطب نسبت به محصول شما دارد و مثل یک بیلبورد ایده آل ، محصولات آرایشی بهداشتی را به بهترین وجه معرفی می کند.

بین نحوه چاپ بر رو جعبه های لوازم آرایشی بهداشتی، کیفیت چاپ انجام شده و میزان فروش محصولات آرایشی، ارتباط مستقیم وجود دارد. تجربه فروشندگان بزرگ لوازم های آرایشی بهداشتی نشان داده است هر نوع بی کیفیتی در هر جای جعبه اعتماد مخاطب را کاهش می دهد. پس توجه به کیفیت چاپ نیز کمتر از دیگر قسمت های تولید جعبه های آرایشی بهداشتی نیست.

جعبه های بسته بندی لوازم آرایشی بهداشتی اغلب مقوایی هستند اما در مواردی خاص و در جعبه هایی با قالب اختصاصی، از متریال های دیگر نیز می توان استفاده کرد، پس در انتخاب شرکت و انتخاب روش چاپی باید دقت شود تا مهارت چاپ بر روی مقوا، شیشه، پلاستیک و ... نیز وجود داشته باشد.

علاوه بر چاپ اولیه گاهی چاپ های تکمیلی مانند یووی موضعی، طلاکوبی، نقره کوبی و... بر روی بخش هایی از جعبه انجام می گیرد و یا مانند سلفون کشی و ... بر روی تمام جعبه کشیده می شود، شرکت های چاپی باید بتوانند این خدمات تکمیلی را نیز ارائه دهند. این خدمات تکمیلی علاوه بر افزایش زیبایی بر افزایش مقاومت جعبه نیز اثر گذار است.

اهمیت چاپ بر روی جعبه های بهداشتی آرایشی

اولین راه انتقال پیام به مخاطب در محصولات آرایشی بهداشتی مطالب چاپ شده بر روی جعبه هستند. در واقع این اطلاعات چاپی یکی از راه های ترویج خدمات فروش محصولات آرایشی بهداشتی است.

اطلاعات چاپ شده نباید در اثر جا به جایی، گذر زمان و ... کم رنگ یا پاک شوند. برای جلوگیری از این اتفاقات بعد از کیفیت چاپ، می توان از خدمات تکمیلی چاپ چون سلفون کشی استفاده کرد.

برای افزایش کیفیت چاپ، کیفیت مقوای چاپی نیز اهمیت دارد. معمولاً برای تولید جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی از مقواهای با کیفیت و ضخیم مانند مقوای ایندلبرد یا سایر کاغذ های بهداشتی استفاده می‌شود.

مرحله چاپ دقیقه بعد از اتمام مراحل طراحی و گرفتن فیلم یا زینک (زینک مرکب را از روی سیلندر دستگاه چاپ به سطح کاغذ منتقل می کند) انجام می شود. پس از انجام عمل چاپ مرحله چاپ تکمیلی مثل سلفون کشی انجام می شود. سلفون های که در اینجا استفاده می شود مات و براق است.

البته برای افزایش زیبایی سلفون های مخلی و شنی نیز وجود دارند که بسته به نوع طراحی و سلیقه مخاطبین انتخاب می شوند.

زمانی که از سلفون ها مات استفاده می شود برای افزایش خوانایی و افزایش زیبایی دیگر نقاط جعبه را با استفاده از روش یووی موضعی برجسته و یا براق می کنند.

طلا کوبی، نقره کوبی و ... نیز می توانند باعث برجسته شدن متن های چاپی شوند.

تمامی این خدمات که بعد از چاپ جعبه انجام می‌شود ارزش محصولات آرایشی بهداشتی را دو چندان خواهد کرد. مرحله پایانی بعد از چاپ و خدمات چاپی، انجام عمل تیغ زنی و برش محل های تا می باشد. این کار توسط قالب دستگاه های دایکات یا لترپرس انجام می شود و پس از تا کردن این خطوط جعبه های آماده به کارخانه تولیدی لوازم آرایشی فرستاده می شوند تا بسته بندی نهایی صورت گیرد.

از نمونه روش های چاپی که برای جعبه های لوازم آرایشی بهداشتی به کار می رود، تامپو پرینت و سیلک اسکرین و هیت ترانسفر و ... است.

مشاهده به عنوانن جدول فهرست
مرتب سازی بر اساس
نمایش در هر صفحه